مذکر ارسال بازیکن تراکتورسازی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

مذکر: ارسال بازیکن تراکتورسازی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار پزشکی 7 تکنیک جهت فرار از سکته مغزی

به گزارش آوای سلامت، بعضی از عوامل خطر سکته مغزی قابل مهار و کنترل هستند، البته به شرط آن که نسبت به آنها به اندازه کافی آگاهی داشته باشید. در اینجا ۷ راهکار جه

7 تکنیک جهت فرار از سکته مغزی

7 تکنیک جهت فرار از سکته مغزی

عبارات مهم : سیگار

صرف نظر از سن و سابقه خانوادگی، سکته مغزی می تواند یک عارضه اجتناب ناپذیر باشد.

به گزارش آوای سلامت، بعضی از عوامل خطر سکته مغزی قابل مهار و کنترل هستند، البته به شرط آن که نسبت به آنها به اندازه کافی آگاهی داشته باشید. در اینجا ۷ راهکار جهت شروع مهار خطرات سکته مغزی به شما معرفی شده است است:

7 تکنیک جهت فرار از سکته مغزی

پایین نگه داشتن فشار خون: فشار خون اوج یک عامل خطر بزرگ جهت سکته مغزی محسوب می شود و مبتلایان به آن دو تا ۴ برابر بیش از سایرین به سکته مغزی در هر دو جنس زن و مرد مبتلا می شوند. نشانه باید فشار خون کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. جهت رسیدن به این نشانه کم کردن نمک در رژیم غذایی مهم هست. میزان نمک مصرفی در روز نباید بیش از یک و نیم قاشق چای خوری یعنی ۱۵۰۰ میلی گرم باشد. دوری از غذاهای پر گلسترول مانند همبرگر، بستنی و پنیر مهم هست. خوردن ۴ تا ۵ فنجان میوه و سبزیجات در روز، دو تا سه بار ماهی در هفته و چند وعده غلات کامل و لبنیات کم چرب در روز پیشنهاد می شود. روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی، ترک سیگار و استفاده از داروهای فشار خون در صورت نیاز، شما را به نشانه کم کردن میزان فشار خون کمک می کند.

از دست دادن وزن: چاقی و عوارض مرتبط با آن از جمله دیابت و فشار خون بالا، شانس مبتلا شدن به سکته مغزی را زیاد کردن می دهد. اگر اضافه وزن دارید، این را بدانید که از دست دادن کمتر از ۱۰ پوند وزن می تواند تاثیر واقعی بر روی کم کردن خطر سکته مغزی داشته باشد. نشانه باید نگه داشتن شاخص توده بدنی زیر عدد ۲۵ باشد. جهت رسیدن به این نشانه بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در روز دریافت نکنید. زیاد کردن میزان ورزش هایی مانند پیاده روی، گلف، تنیس و … مهم است.

به گزارش آوای سلامت، بعضی از عوامل خطر سکته مغزی قابل مهار و کنترل هستند، البته به شرط آن که نسبت به آنها به اندازه کافی آگاهی داشته باشید. در اینجا ۷ راهکار جه

ورزش: ورزش منجر به از دست دادن وزن و کم کردن فشار خون می شود و یک عامل مهم جهت کم کردن خطر سکته مغزی نیز هست. مطالعات در سال ۲۰۱۲ نشان داد زنانی که سه ساعت در هفته پیاده روی می کنند، کمتر احتمال دارد نسبت به سایر زنان سکته مغزی را تجربه کنند. نشانه شما باید ورزش با شدت میانگین حداقل ۵ بار در هفته باشد. جهت رسیدن به این نشانه هر روز صبح بعد از صبحانه پیاده روی کنید و یا یک کلوب مناسب را جهت فعالیت بدنی گزینش کنید. از پله به جای آسانسور استفاده کنید و اگر نمی توانید روزانه ۳۰ دقیقه متوالی ورزش کنید، این عدد را بشکنید و جلسات ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای ورزش را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

استفاده از آسپرین کودک: مطالعات نشان داده زنان بالای ۶۵ سال که از آسپرین کودک روزانه استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. این دارو کمک به جلوگیری از لخته شدن خون نیز می کند. نشانه شما باید مصرف روزانه یک آسپرین کودک باشد. جهت رسیدن به این نشانه اول با دکتر تان مشورت کنید تا مطمئن شوید آسپرین جهت شما امن و مناسب هست. اگر شما یک اختلال خونریزی دارید نیاز به کم کردن دوز آسپرین و یا عدم مصرف آن دارید.

درمان فیبریلاسیون دهلیزی: این اختلال، یک شکل از نامنظم شدن ضربان قلب است که می تواند با خطر لخته شدن خون، به سکته مغزی منجر شود. مبتلایان به این اختلال ۵ برابر زیاد در معرض سکته مغزی هستند. درمان این اختلال بسیار مهم است و اگر علائمی مانند تپش قلب یا تنگی نفس دارید باید به دکتر مراجعه کنید. شما ممکن است به داروهای رقیق کننده مانند آسپیرین با دوز اوج یا وارفارین به منظور کم کردن خطر سکته مغزی ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی نیاز داشته باشید.

7 تکنیک جهت فرار از سکته مغزی

درمان دیابت: قند خون اوج به عروق خونی خسارت می زند و منجر به سکته مغزی می شود. نشانه باید کنترل قند خون و آن هم از طریق مشاوره با پزشک، اتخاذ رژیم غذایی مناسب، ورزش و استفاده از داروهای کاهنده قند خون در محدوده توصیه باشد.

ترک سیگار و الکل: سیگار کشیدن خطر تشکیل لخته را به روش های متفاوت زیاد کردن می دهد. باعث غلیظ شدن خون و تجمع پلاک در رگ ها می شود. همراه با یک رژیم غذایی سالم و منظم، ترک سیگار یکی از تغییرات در شیوه زندگی جهت کم کردن خطر سکته مغزی هست. با دکتر خود در مورد انواع روش های ترک سیگار مشورت کنید.

به گزارش آوای سلامت، بعضی از عوامل خطر سکته مغزی قابل مهار و کنترل هستند، البته به شرط آن که نسبت به آنها به اندازه کافی آگاهی داشته باشید. در اینجا ۷ راهکار جه

واژه های کلیدی: سیگار | آسپرین | روزانه | استفاده | ترک سیگار | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs